خبرگزاری امروزنا

اخبار به روز

خبرگزاری امروزنا

اخبار به روز

آیا شبکه AAA حق دوبلر های خود را پرداخت میکند؟

خبرگزاری امروز : دوستان عزیز، بعد از انتشار خبر این که شبکه AAA Family فیلم ها و برنامه های وبسایت IranFilm را پخش می کند، مدیریت این شبکه طبق تماسی با همکار ما، محمود گرامی در “اخبار شبکه های پارسی زبان” فرموده اند:

“این که ایشون میگن دوبلور های ما در ایران هست کاملا درسته و هیچ شکی نیست، اما غیر قانونی بودن این ادعا کاملا دروغ هست و AAA بابت دوبله ها حق کپی رایت را به مدیریت دوبلاژ فیلم های مربوطه پرداخت کرده و مدارکش هم موجود است. سپاس”

تشکر از این که محمود عزیز این تماس را گرفتند، پس امیدواریم تلویزیون AAA Family مقداری حرفه ای تر عمل کند، چرا که صدای راوی که عبارت “ایران فیلم” را در مابین فیلم ها می گوید، در بین بسیاری از فیلم ها دیده می شود، و این کار باعث می شود هر کس که حتی در کار نقد و تحلیل شبکه ها هم نیست را به شک بیندازد.

لازم به ذکر است که نه تنها ستلایت لست نیوز، بلکه تمامی همکاران ما هیچ گاه قصد بی حرمتی و بی ادبی به یک شبکه را ندارند، فقط نمی خواهیم هر شبکه ای که تا این حد زحمت می کشد، با یک پا کج گذاشتند در بین مردم خراب شود و مخاطب را از دست بدهد.

درباره شبکه AAA متاسفانه بر خلاف ظاهرش چندین و چند مورد اشتباهات بزرگ گزارش شده که با وجود گوشزد شدن، اما هنوز هم اشتباهات تکرار شده اند!

اول از همه انتخاب فرکانس بود که فرکانس ۱۱۶۴۲ هاتبرد انتخاب شد، که عده بسیاری از دریافت آن نالان بوده اند و فرکانس را هنوز هم نتوانستند دریافت کنند!

این را من هیچ وقت تایید نخواهم کرد، اما یک دوست یا دشمن، که در تحلیل و پیگیری مسائل ماهواره ای به خصوص فرکانس ۱۱۶۴۲ سابقه دارند، به من پیام داده اند که فرکانس ۱۱۶۴۲ خود اقدام به پرداخت برخی هزینه های شبکه های AAA می کند که هر طور شده شبکه در این فرکانس بماند! تا اعتماد از دست رفته این فرکانس توسط برخی رسانه های فارسی بازپس گرفته شود.

حدودا ۳ سال پیش بود که من شخصا با آقای “حمید شبخیز” تماس گرفتم و گفتم “آقای شبخیز، فرکانسی که انتخاب نموده اید بسیار ضعیف است و شما بینندگانتان از آن دسته از مردم هستند که معمولا علم تنظیم دقیق دیش را ندارند و نمی توانند دریافت کنند” و ایشان گفتند که “از طرف کمپانی ارائه خدمات به ما وعده قوی تر شدن فرکانس داده شده” اما فرکانس هیچ تغییری نکرد، و حالا بعد از این که در آن سال ها قرارداد ۳ ساله (!!!) با این فرکانس بسته شد، خودشان به این که بینندگان بسیاری را به خاطر ضعیف بودن این فرکانس از دست داده اند اعتراف می کنند! که تنها کافی بود ۳ سال پیش حرف ما را در این رابطه گوش می دادند؛ نه این که ما را دشمن فرض کنند و حتی قرارداد ۳ ساله ببندند!

از آن طرف هم یک جابجایی تصویر ما بین شبکه های AAA Sport، AAA Family و مکان قبلی شبکه ITN انجام شد که باعث شد عده بسیاری که علم وارد کردن فرکانس را ندارند، از دریافت شبکه AAA Family عاجز باشند! چرا که تصویر AAA Sport مبنی بر “تغییرات تخصصی و فنی” جایگزین AAA Family شد و خود شبکه AAA Family جایگزین ITN شد و در بسیاری از رسیور ها تا زمانی که تک تک شبکه های این فرکانس پاک نشوند و دوباره فرکانس جست و جو (Search) نشود، شبکه ها را دریافت نخواهند نمود. که متاسفانه این اقدام شبکه هم بسیار غیر حرفه ای بود!

از آن سو، متاسفانه به جز کیفیت بالای شبکه، چیز جدیدی از شبکه AAA Family ندیدیم، به جز فیلم های سینمایی که روزانه از شبکه های مختلف فارسی و غیر فارسی پخش می شوند، اخبار کابلی مربوط به هنرمندان هالیودی که یکی از خسته کننده ترین و کم بیننده ترین برنامه های تلویزیونی است و از شبکه های مختلفی مثل TV Persia و GEM TV و … پخش شده است و حتی برنامه های کمپانی تلویزیونی Randevo مثل The Cars که از شبکه TM TV پخش شد و بیننده ای جذب نکرد، چیز دیگری از شبکه ندیدیم.

و بعید می دانم چیزی بیشتر از این از یک شبکه که بر روی ماهواره هاتبرد با محدودیت های خاص خود پخش می شود شاهد باشیم. بعید از است شاهد پخش سریال های امریکایی درجه از شبکه باشیم!

از آن طرف می گویند برنامه ها هنوز آماده نشده است. دوست گرامی شبکه AAA Family بیش از ۲ ماه به صورت پروموشن و تبلیغاتی پخش شد و حالا هم که می گویید برنامه ها آماده نیست. خوب دوست عزیز تا زمانی که برنامه ها آماده نبود اقدام به راه اندازی شبکه نمی کردید!

عده ای از شبکه ها از ۴ سال جلوتر برای راه اندازی تبلیغ می کنند که می آییم می آییم اما نمی آیند، اما شبکه AAA با این که مردم را سورپرایز کرد و به یک باره آمد، اما برنامه خاصی نداشت که باعث شود روی دست مابقی شبکه های فارسی بزند!

مساله مهم تر این بود که قبل از این به عنوان پر کیفیت ترین شبکه های پارسی زبان SD به AAA نگاه می شد که فضای ۹ مگابیتی ماهواره هاتبرد را به دو شبکه اختصاص داده بود و هر شبکه ۴٫۵ مگابیت کیفیت داشت! اما حالا با راه اندازی ۳ شبکه، این فضای ۹ مگابیتی بین ۳ شبکه تقسیم شده و کیفیت شبکه ها مقداری پایین تر آمده!

مساله دیگر این بود که ذکر شد این شبکه اولین شبکه فارسی است که بیس سیستم پخشش HD می باشد اما SD پخش می شود، در صورتی که شبکه من و تو ۳-۴ سال پیش با این تکنولوژی بالا آمد.

تبلیغ شد که فیلم های HD برای اولین بار از شبکه پخش می شود اما زمانی که پخش شبکه SD می باشد شما Ultra HD هم پخش کنید، در آخر خروجی شما SD است و هیچ تفاوتی ندارد!

تمامی شبکه های فارسی که می توان به عنوان یک شبکه قابل تحمل به آن نگاه کرد، تمام متریال و برنامه ها را به صورت HD تهیه می کنند و این یک شاهکار نیست که برای تبلیغ شبکه از آن استفاده شده.

تمامی موارد بالا انتقاد هایی بود که برای “یک شبکه واقعی” باید گفته شود تا آن را واقعا “واقعی” سازد، تا زمانی که این موارد حل نشوند نباید به عنوان یک شبکه حرفه ای به این رسانه ها نگاه کرد.

عده ای می گویند این شبکه ها برای مقابله و رقابت با شبکه هایی مانند GEM و من و تو آمده اند اما تا زمانی که این مشکلات اساسی و پایه ای حل نشود چرا باید حتی به این فکر کرد که با این شبکه ها رقابت کنند!

اما به نظر شما، تمام حرفهایی که در بالا زده شد برای کوبیدن و از بین بردن شکل ظاهری شبکه AAA در بین مردم نوشته شده است؟ مگر همه مردم به اینترنت و نوشته من دسترسی دارند که بخوانند و با AAA بد بشوند؟

خیر، بند بند متن بالا به خاطر این نوشته شده بود که اگر می خواند رقابت کنند و بیننده را جذب خود نمایند، باید تلاش کنند! باید تمام نقاط ضعف را برطرف نمایند!

از طرفی هم درصد بالایی از مردم با این فرکانس مشکل دارند که طبق نظرسنجی های مختلف به مدیریت شبکه اطلاع داده شد، اما مانند شبکه کهکشان که ۳ سال است همه می گویند ما شبکه را دریافت نمی کنیم، هیچ اقدامی صورت نگرفت!

شبکه “واقعی” که عده زیادی از بینندگان (حداقل ۳۵ درصد) از فرکانس آن نالان هستند که نمی توانیم دریافت کنیم، چه طور می تواند “واقعی” باشد؟

در ضمن لطفا دوباره شروع نکنید که ما این فرکانس را داریم و بدون مشکل دریافت می کنیم! چون بارها و بارها (بیش از ۵ بار) اقدام به نظرسنجی درباره این فرکانس در پیج های مختلف ماهواره ای و سایت های مختلف شده است و آمار فیسبوکی به حداقل ۳۵ درصد مردم اشاره دارند که نمی توانند این فرکانس را دریافت نمایند! از جمله خود من که چه در کرمانشاه چه در پایتخت و چه در کرج، متاسفانه در خیلی از ساعات روز این فرکانس و فرکانس ۱۱۰۵۴ هاتبرد را ندارم! حتی در زمانی که پارازیتی وجود ندارد!

ریاست محترم تلویزیون AAA؛ ما قصد دشمنی نداریم، چون عددی نیستیم، شاید عده ای قبول داشته باشند که توانسته ایم بر روی شبکه ها موثر باشیم، اما باز هم عددی نیستم که بخوام در کار کسی دخالت کنم، اما حتی اگر ۱ درصد هم موثر باشم، باید تک تک این مسائل را حل کنید تا یک شبکه “واقعی” و “حرفه ای” به فارسی زبانان هدیه کنید!

طبق مکالماتی که با شما داشتم کاملا متوجه شدم که “دلسوزانه” دارید اقدام می کنید و “داشتن یک شبکه حرفه ای و واقعی” برای فارسی زبانان از جمله اهداف شما بود و این بسیار بسیار با ارزش و قابل احترام است! اما متاسفانه خودتان دارید اشتباه می کنید.

همان طور که آقای کریمیان و گروه جم با وجود داشتن امکانات بالا و بودجه مورد نیاز، اما باز هم کم و کاستی های بسیاری دارند و همه چیز دارد هدر می شود …


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد